24.04.2019 tarihinde Atatürk Üniversitesi çalışanları adına yetkili sendika olarak Kurum İdari Kurul Toplantımızı gerçekleştirdik.
Atatürk Üniversitesi Rektörlüğü toplantı salonunda gerçekleşen toplantımıza, Eğitim Bir Sen'i temsilen Şube Başkanımız Hüsrev Yaşa, Şube Sekreterimiz Ensar Totik, Başkan Yardımcılarımız İbrahim Akpınar, ve Nihat Mamuç'un katıldığı toplantıya, Kurumu temsilen Atatürk Üniversitesi Genel Sekreteri Doç. Dr. Şendoğan Karagöz, Genel Sekreter Yardımcısı Mevlüt Yıldız katılmışlardır.
1-Lojman Komisyonu Ve Tahsisi
25 Ağustos 2017 tarih ve 30165 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Kamu Görevlilerinin Geneline ve Hizmet Kollarına Yönelik Mali ve Sosyal Haklara ilişkin 2018 ve 2019 yıllarını kapsayan 4.dönem toplu sözleşme kanunun “Eğitim Öğretim ve Bilim Hizmet Koluna İlişkin Toplu Sözleşme’nin 25. ve 26. Maddeleri gereğince; Yükseköğretim Kurumlarında oluşturulan Lojman Komisyonlarında yetkili sendika temsilcisinin bulundurulması ve Yükseköğretim Kurumlarında sıra tahsisli lojmanların %15 ‘i idari personele ayrılması gerektiği Toplu Sözleşmeile sabit kılınmıştır ilgili Toplu Sözleşme Kanununun maddelerinin uygulanması.
2-Sınav Görevlendirmeleri
a)-ÖSYM, Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi tarafından kampüsümüzde yapılan sınav görevlendirilmelerinin, personellerimiz arasında adilane dağılımının sağlanması için personel veri tabanı oluşturularak sınav görevlendirilmelerinin sıraya göre yapılması
b)-Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi tarafından diğer illerde yapılan sınavlarda il temsilcisi olarak görevlendirilen akademik personelin yanında birer idari personel görevlendirilmesi (İl Temsilci Yardımcısı olarak görevlendirilme yapılması)
3-Merkezi Yemekhane Çeşitliliğinin Artırılması.
Konuk Evi 1 de sunulan alternatif yemek hizmetinin memur yemekhanesinde de uygulanması ve 2020 mali yılı ihalesine eklenmesi.
4-Unvan Değişikliği Sınavları
Unvan Değişikliği Sınavlarının ilan edilmesi
5- Kreş Hizmeti
Üniversitemiz çalışanlarının kreş talebi gün geçtikçe artış göstermektedir. Önceki kurum idari kurulu toplantısı gündeminin ele alınarak değerlendirilmesi.
6- VHKİ Kadroları
Birimlerinde Memur ve Eş değer kadroda bulunan personele boş olan VHKİ kadrolarının verilmesinin sağlanması
7- Muvafakat Talep Eden Personel
Eş, Sağlık ve Eğitim özrü olan personele muvafakat verilmesinin sağlanması.
8) Araç İşletme Personeli İçin :
a)- Üniversitemiz Araç İşletme Şefliğinde görevlendirilen şoförlere adil bir görevlendirilme yapılması, her görevi her şoföre eşit ve şeffaf bir şekilde görevlendirilmesi, görevlendirilenlerin birim içinde ilan edilmesi(İl Dışı görevler, İlçe görevleri, cenaze görevleri, şehir içi görevler gibi)
b)- Şoförlerin Açıköğretim ve Anadolu ve İstanbul Üniversitesinin düzenlediği sınavlarda görev alan tüm birim personelinin degörevlerinin adil dağıtımlarının yapılması ve yine bu dağıtımında birim içinde ilan edilmesi
c)-Şehir dışına giden otobüslerin tek bir görevliye bağımlı olmadan , her otobüs veşoförünün de görev almasının sağlanması . (Kanununön gördüğü şoför kadrosunda bulunan personelin görevlendirilmesi–Örneğin traktör şoförünün görevlendirilmesinin uygun olmadığı gibi )
d)-Yaz aylarında mesainin olmadığı dönemlerde fazladan çalıştırılan şoförlere mesai verilmediği için adı geçenlere fazladan çalışmalarına karşılık yıllık izin verilmesi.
9)- Yapı İşleri ve Teknik Daire Başkanlığı ve Diğer Birim Personelleri İçin:
Arazide çalışan Teknik personel için;
a)- Üç ayda bir ödenen arazi tazminatını almayan personel için de ödenmesi (Kanunda büroda, atölyede, laboratuvarda çalışanlar alamaz ibaresi olduğu için bu personele ödeme yapılmamaktadır, oysa bu durumda olan personelimiz araziye birebir çıkmaktadır. Bu yüzden bu personele de arazi tazminatı verilmesi )
b)-Zehirlenme riski olan işlerde görev yapan personellere koruyucu elbise ve gıda yardımı yapılması.(Isı Merkezinde Kaynak işi yapan, bakır vb zehirleyici işleri yapan personele, inşaatta kontrollük görevi yapan personele, laboratuvarlarda görev yapan teknik personele koruyucu elbise ve koruyucu gıda yardımı yapılması )
c)-Teknik hizmetler personelinin kendi branşlarında görevlendirilmesi. (Örneğin; İnşaat teknisyeni veya teknikeri kadrosunda olup, bürolarda memur işleri yaptırılan personel gibi)
d)-Yaz aylarında mesainin olmadığı dönemlerde; Üniversitemizin tüm birimlerinde fazladan çalıştırılan teknik personele mesai verilmediği için, fazladan çalışmalarına karşılık yıllık izin verilmesi
Atatürk Üniversitesi çalışanlarının mali özlük, sosyal haklarında ve çalışma alanlarında tespit ettiğimiz sorunlar, ayrıca çalışanlardan tarafımıza iletilen taleplerden oluşan gündem maddelerimiz çözüm için masaya taşındı. Çözüm önerilerimiz ile birlikte taleplerimiz yönetime sunuldu. Mutabakat altına alınan ve çözüm noktasında çalışma yapılacağı ifade edilen tüm maddelerin takipçisi olacağımızın bilinmesini isteriz.