Haber
2013-03-04 09:41:59
Toplu Sözleşme Taleplerimiz

  • EĞİTİM BİR SEN ERZURUM1 NOLU ŞUBE 2011 YILI AĞUSTOS AYI
  • TOPLU SÖZLEŞME TALEPLERİ
  •  
  • 9 Haziran 1995’te kurulan Memur-sen ve 1992’de kurulan Eğitim-Bir-Sen bu yıl ilk kez yapılacak toplu sözleşme görüşmeleri için tüm şube ve temsilciliklerde çalışanların talepleri toplantılar düzenlenerek birebir görüşleri alınmış ve bu doğrultuda bir liste oluşturulmuştur.
  •  
  • Sendika binamız toplantı salonunda yapılan bilgilendirme ve görüşlerin alınmasından sonra oluşturulan taslak Genel merkeze rapor halinde sunulmuştur.
  • 1-GENEL SENDİKAL, DEMOKRATİK, MALİ VE SOSYAL HAKLARA İLİŞKİN TALEPLERİMİZ
  • ü Kamu çalışanlarına grev hakkı verilerek çalışanlara yönelik uygulanan siyaset yasağı kaldırılmalıdır.
  •  
  • ü Kalkınmadan bugüne kadar payını alamayan kamu çalışanlarının maaşlarına en az yüzde 6+6 olmak üzere 2012 yılında toplamda %12 zam yapılmalıdır. 
  •  
  • ü Eşit işe eşit ücret ilkesi kapsamında 2008 yılında Hükümet tarafından toplu görüşmeler öncesinde dile getirilip, 2012 yılı ortalarına kadar kademeli olarak verilmesi planlanarak, Bakanlar Kurulunda üst sınır olarak en yüksek devlet memuru maaşının % 200’ü (Bu tutar bugün itibariyle 1.223,60 TL dir) geçmeyecek şekilde belirlenen ek ödeme oranlarının taban aylığına yansıtılarak, 2012 yılında en az 200 TL artırılmalıdır.
  •  
  • ü Gelir vergisi oranları kamu çalışanları için 5 puan indirilmeli veya gelir vergisine esas dilimler yeterli oranda artırılmalıdır.
  •  
  • ü Ek gösterge uygulamasında hizmet sınıf ayrımı kaldırılarak kurumlar arasındaki farklılıklar giderilmelidir.
  •  
  • ü Kalkınmada öncelikli bölge kapsamındaki illerde ve Büyükşehir statüsündeki illerde görev yapan kamu görevlilerinin özel hizmet tazminat oranları bir kat artırımlı olarak ödenmeli veya ilave tazminat verilmelidir.
  •  
  • ü Kamu görevlileri ile işçiler arasındaki emekli ikramiye farklılıkları giderilmelidir.
  •  
  • ü Kamu görevlilerinin gelirlerinin azalmasına neden olan Tedavi Katılım Payı uygulamasına son verilmelidir.
  •  
  • ü Kamu görevlilerinin emekli ikramiyesinin hesaplanmasında mağduriyete neden olan 30 yıllık süre sınırı kaldırılmalı, fiilen görev yapılan sürenin tamamı dikkate alınarak, döner sermaye katkı payı ek ödeme gibi ödeme kalemlerinin emekli ikramiyesi ve emekli maaşına yansıtılması sağlanmalıdır.
  •  
  • ü Fiili hizmet zammından yararlandırılacak unvan ve görevler genişletilmelidir.
  •  
  • ü Yılda bir defa eğitim-öğretimin başladığı ay; çocukları öğrenim gören kamu çalışanına 500 TL tutarında ikramiye ödemesi yapılmalıdır.
  •  
  • ü Eş için ödenmekte olan aile yardımı ödeneği toplam en az 200 TL olmalıdır.
  •  
  • ü 0-6 yaş gurubundaki çocuklar için uygulanmakta olan 500 gösterge rakamı, 0-18 yaş gurubu için uygulanmalıdır.
  •  
  • ü Kıdem aylık oranları yeniden belirlenmelidir.
  •  
  • ü Mali konularla ilgili görevli personele, sorumlulukları oranında özel hizmet tazminat oranlarının artırılmalıdır.
  •  
  • ü Yiyecek yardımı günlük 2,50 TL’den az olmamak üzere bütün kamu görevlilerine aylıklarıyla birlikte nakden ödenmelidir.
  •  
  • ü Hastalık izinlerinde 7 günü aşan kısım için, özel hizmet tazminatından kesinti yapılması uygulaması kaldırılmalıdır.
  •  
  • ü Her türlü atama ve yer değiştirme işlemleri, şeffaflığın sağlanmasına imkân verecek şekilde elektronik ortam üzerinden puana dayalı olarak gerçekleştirilmelidir.
  •  
  • ü Kurumlar arası nakil yoluyla yapılan atamalarda kamu çalışanlarının yaşadıkları muvafakat verilmemesi ve benzeri uygulamalara son verilmelidir.
  •  
  • ü Atama ve yer değiştirme işlemlerinde aile birliğinin ve sağlığının korunması, eğitim hakkının engellenmemesi gibi Anayasal yükümlülükler dikkate alınarak eş, öğrenim ve sağlık durumuna dayalı talepleri ivedilikle karşılanmasını sağlayacak mevzuat değişiklikleri yapılarak idarelerin inisiyatifleri kaldırılmalıdır.
  •  
  • ü Üst öğrenimi bitiren kamu görevlilerinin mezuniyetlerine uygun hizmet sınıfına, kadro ve unvanlara atanmasında yaşanan sıkıntıların kaynağını oluşturan yasal ve idari düzenleyici işlemlerde değişiklik yapılmalıdır.
  •  
  • ü Görevde yükselme ve unvan değişikliği sınavlarına dayalı olarak atama yapılan kadrolar için öngörülen belirli süre alt görevlerde çalışmış olma şartı kaldırılmalıdır.
  •  
  • ü Genel İdari Hizmetler, Teknik Hizmetler ve Yardımcı Hizmetler sınıfında görev yapan kamu çalışanlarının görev tanımlarının yapılarak birden fazla unvanın görevini yapmak zorunda bırakılmasına neden olan keyfi nitelikte uygulamalara son verilmelidir.
  •  
  • ü Yıllık izin süreleri iş günü olarak kullandırılmalıdır.
  •  
  • ü İntibak uygulamasındaki emsal sınırlaması kaldırılmalıdır.
  •  
  • üKPSS ile yapılan atamalarda; tercihlerin, ya da atamaların her adayın kendi iline veya bölgesine müracaatı sağlanmalıdır.
  •  
  • üKamu kurum ve kuruluşlarında 15 gün olan dilekçelere cevap verme süresini ihlal eden idarelere idari ve cezai işlemler uygulanmalıdır.
  •                         1-ÜNİVERSİTE ÇALIŞANLARINA YÖNELİK TALEPLERİMİZ
  • ü Yüksek Öğretim Kurulunun yapısı değiştirilerek, bilimin evrensel ilkelerine ve akademik beklentilere cevap verebilecek nitelikte bir yapıya kavuşturulmalıdır.
  •  
  • ü 2547 sayılı YÖK yasasının 50/d maddesine tabi olan ülkemizin sorgulayan, eleştiren, alternatif fikirler üreten genç beyinleri olan araştırma görevlilerinin; doktora çalışmalarını tamamlar tamamlamaz iş akitleri, idare tarafından tek taraflı olarak fesh edilmektedir. Bu madde kapsamında çalışan araştırma görevlilerinin hiçbir şart aranmaksızın 2547 sayılı YÖK yasasının 33/a maddesine göre atama işleri tekrar yapılmalıdır.
  •  
  • ü 2547 sayılı YÖK yasasının 35. Maddesi gereğince doktoraya gönderilen Araştırma Görevlilerine doktora programını tamamlamalarının akabinde Yardımcı Doçent kadro tahsisi yapılmalıdır.
  •  
  • ü Yardımcı Doçent kadroları daimi statü kazandırılmalıdır.
  •  
  • ü Doçent kadrolarında 3. Derece ile 1. Derece arasındaki tazminat farklılıkları giderilmelidir.
  •  
  • ü Doçentlikte uygulanan sınav sistemi kaldırılarak, objektif kriterler getirilmelidir.
  •  
  • ü Üniversitelerde akademik personele eğitim-öğretim ödeneği, geliştirme ödeneği ve üniversite ödeneği adı altında ek ödemeler gerçekleştirilmektedir. Birçok kamu kurum ve kuruluşlarının kendi personellerine özgü tazminatları mevcutken, üniversitelerde personel ayrımı yapılarak sadece bir kısım çalışanın faydalanacağı şekilde ödenmekte olan Üniversite Ödeneğinin diğer hizmet sınıfı personellerinde yararlanacağı şekilde yeniden düzenlenmesi gerekmektedir.
  •  
  • ü 01.08.2010 tarih ve 27659 Sayılı Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren 6009 Sayılı Kanunun 52. Maddesi ile Üniversitelerde çalışan akademik personellere döner sermaye katkı payı ile beraber ek ödeme verilmeye başlanmıştır. Kanun kapsamı genişletilerek diğer kamu çalışanları da kapsam içine dahil edilmelidir.
  •  
  • ü Asli görevi akademik faaliyet yapmak olan akademik personelin idari görevlere (Genel Sekreterlik, Genel Sekreter Yardımcılığı, Daire Başkanlığı, Şube Müdürü, Fakülte Sekreteri) atanması veya vekâleten yürütmesinin engellenmelidir. İdari kadrolara akademik personeller atanarak veya vekâleten sürdürmeleri sağlanarak bu görevlerden faydalanma imkânı ellerinden alınan diğer personel, kariyer yapma imkânının zor olduğu üniversitelerde sorunların çözümünde üniversite yönetimlerinden destek görmemektedirler.
  •  
  • ü Mevcut Kamu Konutlarının tahsisinde sıra tahsisine öncelik verilip, görev tahsis oranı düşürülerek,  idarelerin yetkileri sınırlandırılmalıdır. Örnek olarak Atatürk Üniversitesinde Görev tahsis oranı %80, sıra tahsis oranı %20 (bodrum katlar dahil) olarak uygulanmakta olup, konutların yüzde yüzü beş katlı olduğundan sıra tahsisli personel bodrum katlarında oturmaktan kurtulamamaktadır.
  •  
  • ü Kamu çalışanlarına kira yardımı verilerek, kamu konutlarının cazipliği ortadan kaldırılmalıdır.
  •  
  • ü YÖK Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği yönetmeliğinde değişikliğe gidilerek, Fakülte Sekreterliği ve Enstitü Sekreterliği gibi kadrolara Rektörlere atama yapma imkânı verilmeyerek bu kadrolardan Şube Müdürü kadrolarına geçişlerin önü kapatılıp sınava tabi tutulmaları sağlanmalıdır. Ya da MEB’de olduğu gibi yönetici sınavları yapılmalıdır.
  •  
  • ü Üniversitelerde çalışan şeflerimiz idareci sıfatı olmasına rağmen memurlar ile aynı ücreti almaktadırlar. Özel Hizmet tazminat oranlarının bir an önce yeniden düzenlenmesi gerekmektedir.
  •  
  • ü Üniversitelerde çalışan memurların hepsinin bilgisayar kullandığı bilinmektedir. Sağlık Bakanlığında olduğu gibi bütün memurlara Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni kadrosu verilmelidir.
  •  
  • ü Yükseköğretim kurumlarında görev yapan daire başkanlarının tazminat oranları diğer kurumlardaki daire başkanları seviyesine getirilmelidir.
  •  
  • ü Milli Eğitim Bakanlığında görev yapan öğretmenlerde uygulandığı gibi Üniversitelerde görev yapan akademik personellerinde eğitim istihdamında zorluk çekilen Üniversitelerde olmak üzere askerlik görevini yapmaları sağlanmalıdır.
  •  
  • ü İşçi sağlığı ve güvenliği ile ilgili kanunun çıkarılması, bu kanunda Üniversitelerde bulunan atölye, laboratuar gibi riskli işyerlerinde çalışan personelin, işin uzmanı olanlardan seçilmesi şartının getirilmesi, uygulamanın sağlıklı yürümesine yönelik kurum amirlerine idari ve cezai müeyyidenin uygulanmalıdır.
  •  
  • ü Özelleştirme uygulamaları kapsamında Üniversitelere gönderilen personellere kendi kadroları eşdeğerinde kadro tahsis edilerek, maaşlarının dondurulması uygulamasına son verilmesi.

MEMUR-SEN
KONFEDERASYONU
EĞİTİMCİLER BİRLİĞİ
SENDİKASI
Zübeyde Hanım Mahallesi Sebze Bahçeleri Caddesi No:86
Altındağ - Ankara / TÜRKİYE
Tel : 0.312 231 23 06 Faks : 0.312 230 65 28
ebs@ebs.org.tr
Copyright © Eğitim Bir Sen