Üniversitelerin en öncelikli misyonlarından biri bilginin farklı yol ve yöntemlerini bulup ortaya çıkarmaktır. Üniversiteler bilimsel merakın yerelden evrensele doğru hayatı açması, aşmasıdır. Bu anlamda bilgi ve dinamizm merkezleri olarak üniversiteler, hayatın ve toplumun belirleyici dinamiğidirler. Yükseköğrenim, en etkin ve yüksek seviyede ürettiği bilgi sayesinde hızla değişen dünyanın ihtiyaçlarını, sanayi sektöründen akademiye, farklı alanlarda talepleri karşılayarak topluma dinamizm katmaktadır. Ülkemizin kalkınması için artık üniversitelerin önemini değil, üniversitelerden beklentilerimizi konuşmalıyız. Ülke ve millet olarak başarılı üniversitelerimizle güçlü olmak durumundaysak üniversitelerimizi misyon ve vizyonlarına uygun verimlilikle güçlü kılmak zorundayız. Güçlü Türkiye genel anlamda güçlü eğitimle, özel alanıyla da güçlü üniversiteyle mümkündür.
Türkiye’nin en büyük sendikası Eğitim-Bir-Sen olarak bu gerçeklerle birlikte temsil ettiğimiz entelektüel birikimden hareketle, Türkiye’deki eğitim çalışanlarının koşullarını ve eğitim sistemini iyileştirmek amacına dönük çalışmalara özel önem veriyoruz. Bu anlayışla sürdürdüğümüz faaliyetlerimiz, bir takım kalıp yargılar veya ezberlere değil, “Akademik Sendikacılık” ilkemiz gereği bilimsel araştırmalara dayanmaktadır. Bu çerçevede, gerek eğitim çalışanlarının talep ve isteklerini, gerekse eğitim sisteminde yapılması gerekenleri tespit ederken, mevcut durumu en sağlam verilerle ve yöntemlerle araştırıp raporlamak, öncelikle sağlıklı veri kaynağı özelliği ile önem taşımaktadır.
Bilimsel ve pedagojik hassasiyeti ön planda tutarak hazırlanan Yükseköğretime Bakış serisi, Türkiye’de yükseköğretim sistemini yıllık periyotlarla izleyen ve değerlendiren tek bağımsız çalışma ve Türkiye yükseköğretimine ilişkin şu ana kadar hazırlanmış en kapsamlı ve özgün izleme ve değerlendirme raporudur. Türkiye yükseköğretim sistemini inceleyen bu raporun, yükseköğretim sisteminin iyileşmesine, gelişmesine, sorunlarının çözümüne ve daha etkin ve verimli bilim politikalarının üretilmesine katkı sunmasını temenni ediyoruz.
Eğitim Bir Sen Erzurum 1 nolu Şebe Başkanı Hüsrev Yaşa Yükseköğretime Bakış kitabını takdim ederken; Gayemiz etkin, verimli ve kaliteli bir yükseköğretim sisteminin tesis edilmesine yardımcı olmaktır, Türkiye’de yükseköğretim sistemindeki genişlemenin sürdürülmesi, ayrıca, bu büyümenin beraberinde yükseköğretime erişimi artırma, iş piyasasının ve toplumun taleplerine cevap verme ile eğitim kalitesini artırma gibi hedefler birlikte gözetilmelidir. Bu tür izleme ve değerlendirme çalışmaları, mevcut sistemin aksayan yönlerini ortaya koyarak ve dolayısıyla iyileştirmek için potansiyel müdahale alanlarını tespit etmek acısından önemlidir dedi.
Atatürk Üniversitesi Rektörü Prof.Dr. Ömer ÇOMAKLI Eğitim Bir-Sen'in Yaptığı faaliyetlerin çok kıymetli olduğunu, Türkiye yükseköğretim sistemini inceleyen bu raporun, yükseköğretim sisteminin iyileşmesine, gelişmesine, sorunlarının çözümüne katkı sağlayacağını söyledi.
Erzurum Teknik Üniversitesi Rektörü Prof.Dr.Bülent ÇAKMAK ise Eğitim Bir-Sen'in çalışmalarını taktir ettiğini ve Sendikanın Türkiye’deki eğitim sistemini iyileştirmek amacına dönük çalışmalarına yaptığı katkılarını yakinen takip ettiğini, Yükseköğretime Bakış 2019 İzleme ve Değerlendirme Raporundan da istifade edeceklerini söyledi.