Erzurum 1 Şubesi

Yükseköğretime Bakış 2020 Raporunu Rektör Prof Dr Bülent Çakmak

    Eğitim Bir-Sen Genel Merkezi tarafından hazırlanan ‘’Yükseköğretime Bakış 2020 İzleme ve Değerlendirme Raporu’’ kitabını, Erzurum Teknik Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Bülent Çakmak’a takdim ettik.

     Eğitim Bir Sen Erzurum 1 nolu Şube Başkanı Hüsrev Yaşa, Yükseköğretime Bakış değerlendirme raporunu takdim brifinginde; eğitim- öğretim ve bilim hizmet kolunun genel yetkili sendikası olarak üyelerinin ekonomik ve sosyal haklarını korumanın yanı sıra, eğitimin her alanına ilişkin odak analizler, araştırmalar, raporlar hazırlayıp projeler yürüttüklerini, veriye dayalı bilimsel bakış açısıyla çalışma hayatının ve eğitim sisteminin temel sorun alanlarını ve çözüm önerilerini ele aldıklarını söyleyerek

     ‘’Gayemiz, daha etkin, daha verimli dolayısıyla da daha kaliteli bir yükseköğretim sisteminin tesis edilmesine yardımcı olmaktır” şeklinde konuştu.

   Yükseköğretime Bakış raporlarının temel amacının, Türkiye yükseköğretim sisteminin mevcut durumunu ve eğilimlerini, uluslararası karşılaştırmalarla birlikte bütünsel ve kapsamlı bir şekilde veriye dayalı olarak incelemek ve değerlendirmek olduğunu kaydeden Yaşa, sözlerini şöyle sürdürdü: “Bu izleme ve değerlendirme raporuyla yükseköğretim ve bilim politikalarının daha fazla tartışılmasına katkıda bulunmayı hedefliyoruz. Yükseköğretime Bakış 2020: İzleme ve Değerlendirme Raporu, mevcut yükseköğretim sisteminin göstergelerini kapsamlı bir şekilde inceleyerek, sistemin durumunu, eğilimlerini ve muhtemel müdahale ve iyileştirme alanlarını net bir şekilde ortaya koymaktadır. Böylece, oldukça zengin bir gösterge setinden hareketle Türkiye’deki yükseköğretim politikalarının bağımsız bir şekilde değerlendirilmesi yapılmaktadır.” dedi.

      Memur Sen Erzurum İl Temsilcisi ve Eğitim Bir-Sen Erzurum 2 nolu Şube Başkanı Mustafa KARATAŞ ise; Yükseköğretime olan talebin her geçen yıl artacağı göz önünde bulundurularak yükseköğretim kapasitesi artırılmalıdır. Yükseköğretimin farklı alanlarında mevcut veya yeni açılacak programların kontenjan sayılarına ilişkin kararlar, iş gücü piyasasının ihtiyaçları ve istihdam imkânları dikkate alınarak verilmelidir. Lise son sınıf düzeyinde üniversite giriş sınavına başvuran ve bir yükseköğretim programına yerleşen öğrenci oranı her geçen yıl düşmektedir. Bu düşüşün nedenleri ayrıntılı olarak incelenmeli ve mevcut yükseköğretim kontenjan politikaları gözden geçirilmelidir. Türkiye yükseköğretimindeki toplam öğrenci sayısı artış eğiliminde görünüyor olsa da bu artış eğiliminin açık öğretimdeki büyümeden kaynaklı olduğu gözden kaçırılmamalıdır. Gelinen noktada, Türkiye’de bir yandan ortaöğretimden mezun olan genç sayısı artmaya devam ederken, son yıllarda toplam yüz yüze yükseköğretim öğrenci sayısı artırılamamıştır.

     Türkiye yükseköğretim sistemini inceleyen bu raporun, yükseköğretim sisteminin iyileşmesine, gelişmesine, sorunlarının çözümüne ve daha etkin ve verimli bilim politikalarının üretilmesine katkı sunmasını temenni ediyoruz dedi.

       Erzurum Teknik Üniversitesi Rektörü Prof.Dr. Bülent ÇAKMAK ise; Tüm Dünyanın ve Ülkemizin de içinde bulunduğu pandemi sürecinin Eğitim ve Öğretimi olumsuz etkilediğini sürecin başından beri Erzurum Teknik Üniversitesinin Uzaktan eğitimin temelini oluşturan alt yapıya sahip olduğunu, çok kısa bir sürede de eğitimin verileceği sistemin içeriklerini tamamlandıktan sonra, üniversitenin online eğitime geçtiğini söyledi.

   Uzaktan eğitimin avantajlarından bahsederek pandemi sürecini avantaja dönüştürdüklerini bu avantajlara bilgisayar destekli sistemlerin de entegre edilmesi, çoklu ortam araç ve tekniklerinden yararlanılması, internet üzerinden içeriğe hızlı ve uygun maliyetler ile ulaşılması, kullanıcı etkileşiminin yeni teknolojiler yardımı ile artırılmasının gerekli olduğuna değinerek, günümüzde uzaktan eğitimin kimi zaman örgün eğitime destek,  kimi zaman ise başlı başına bir eğitim tekniği olarak kabul görebileceğini, pandeni süreci bittikten sonra da hibrit modelde yüz yüze ve uzaktan eğitimin bir arada verileceğini ifade etti ve Eğitim Bir-Sen'in yaptığı faaliyetlerin çok kıymetli olduğunu, Türkiye yükseköğretim sistemini inceleyen bu raporun, yükseköğretim sisteminin iyileşmesine, gelişmesine, sorunlarının çözümüne katkı sağlayacağını bu çalışmalarını takdir ettiğini ve Sendikanın Türkiye’deki eğitim sistemini iyileştirmek amacına dönük çalışmalarına yaptığı katkılarını yakinen takip ettiğini, Yükseköğretime Bakış 2020 İzleme ve Değerlendirme Raporundan da istifade edeceklerini söyledi.